کراپ لاک چیست؟
کراپ لاک چیست؟
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

- کراپ لاک چیست؟

عبارت کراپ لاک بدان معناست که یک دهکده مورد حمله منجنیق قرار بگیرد و تولید گندمش منفی شود. این به این معنی است که سربازان شما از گرسنگی می میرند و شما را قادر به ساخت هیچ چیزی نیستید.

 

برای کراپ لاک کردن، مهاجم معمولا اهداف زیر را مورد حمله منجنیق قرار می دهد:

 

 

1) ساختمان اصلی (به منظور به تاخیر انداختن زمان ساخت ساختمانها)

2) آسیاب/ نانوایی

3) همه گندمزارها

4) بازار

5) انبار

6) انبار غذا(خودم اضافه کردم)

 

بیشتر باید حدس بزنید که آیا حمله ای که روی دهکده شماست موجب لاک شدن کراپ شما میشود یا نه. موارد زیر ممکن است شما را هوشیار کنند.

 

1-حرکت لشکریان مهاجم با سرعت 3 خانه در ساعت در یک سرور معمولی (6 خانه در سرور اسپید) باشد. ممکن است مهاجم در دهکده خود میدان تمرین داشته باشد، بنابراین باید این مسئله را برای تخمین سرعت کندترین واحد نظامی مهاجم در نظر بگیرید.

 

2- تمامی حملات از یک دهکده ارسال شده باشند

 

3- مهاجمین دلیل موجهی برای کراپ لاک کردن شما داشته باشند.(مثلا در منطقه آنه اقدام به غارت کرده باشید)

 

4- شما بازیکن کوچکتر از آنها باشید(از نظر جمعیت) بنابراین بخواهند شما را فارم کنند.

 

5- تعداد امواج حمله به اندازه ای باشد که بتوان تمامی اهدافی که در بالا ذکر شد را مورد هدف قرار داد. به یاد داشته باشید آنها می توانند در هر موج حداکثر 2هدف را با منجنیق مورد هدف گیری قرار دهند.

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب:

 

 

 

نحوه دفاع در مقابل کراپ لاک احتمالی

تنها راه دفاع در مقابل کراپ لاک این است که دهکده خود را پر از نیروی دفاعی کنید. بهترین نوع دفاع معمولا اینسرت کردن بین موجهای اول و دوم حملات است. زیر معمولا موجهای اول موجهای پاکسازی یا کلینر هستند که برای از بین بردن کل نیروی دفاعی موجود در دهکده فرستاده می شوند و موجهای بعدی به منظور کاتا کردن دهکده فرستاده میشوند. با این حال در صورت عدم وجود دفاع کارهای زیر را انجام دهیدبا داشتن پلاس)

 

1) سطح بازار را یک لول بالا ببرید به نحوی که بعد از حمله، ساخت آن به پایان برسد.

2) ساختمان اصلی خود را که یک سطح بالاتر ببرید به نحوی که بعد از حمله، ساخت آن به پایان برسد.

 

اگر پلاس ندارید ساخت بازار بر ساختمان اصلی مقدم است.

هر دو مورد بالا به این معنی است که می توانید از این وضعیت به سرعت رهایی یابید.

 

دلیل ارتقای بازار این است که شما میتوانید با تجارت(یا تعدیل) سایر منابع نسبت به تامین گندم اقدام نمایید. پس از حملات ، آنها به احتمال زیاد تمامی منابع به جز آنهایی که مخفیگاه محافظت می شود را غارت می کنند. بعد از آن تولید گندم شما منفی خواهد شد، و به همین دلیل هرگز قادر به ساخت هر چیزی نیستید ، مگر آن گندم دریافت کنید. با داشتن ساختمان اصلی سطح یک ساخت ساختمانها بسیار سریعتر از سطح 0 است. این مسئله در بازسازی امری کلیدی است.

 

3) تمام نیروهای خود را به روستای همسایه ، یا یکی دیگر از دهکده های خود (در صورت داشتن بیش از یک دهکده)ر بفرستید.

این کار باعث می شود نیروهایتان ازگرسنگی نمیرند. در صورتیکه برای همسایه میفرستید مطمئن شوید که گندم کافی برای تغذیه نیرو های شما دارد.

 

4) در نهایت با اتحاد خود هماهنگ کنید تا برایتان گندم ارسال شود

 

-چگونه از کراپ لاک خلاص شوید؟

 

این مسئله به حالات زیر تقسیم می شود.

 

- با کمک اتحاد (و یا داشتن بیش از یک دهکده)

- با طلا

- بدون هیچ کدام از موارد بالا

 

- با کمک اتحاد (و یا داشتن بیش از یک دهکده)

با کمک اتحاد ، همانطور که در قسمت چهارم از نحوه دفاع در مقابل کراپ لاک احتمالی گفته شد، درخواست خود را به لیدر اتحاد(مسئول پوشینگ) اعلام کنید و زمان ارسال گندم خودتان یا جانشینتان یا دوالتان روی اکانت حضور داشته باشید. به محض شروع ارسال گندم شما در بازار میتوانید به مبادله منابع با گندم بپردازید تا اولین گندمزار را بسازید یا صبر کنید منابع ارسالی به شما برسند. سپس فقط گندمزارها را ارتقا بدهید تا از گندم منفی رهایی یابید که حد ایه آل آن تولید گندم 100 در ساعت است. در این لحظه، به لیدر اتحاد خوداطلاع دهید که از کراپ لاک خارج شده اید ، و دوباره سربازان را فرا بخوانید. اارتقای گندمزارها را تا رسیدن به شرایط قبل ادامه دهید.

با داشتن بیش از یک روستا به سادگی از دهکده دیگر برای خود گندم ارسال کنید تا تولید گندمتان مثبت شود.

 

- با طلا

بسیار ساده است. ابتدا بازار بسازید و با تعدل منابع از کراپ لاک خارج شوید

 

- بدون هیچ کدام از موارد بالا

کار بسیار سختی است و زمان بیشتری می برد. باید قبلا یکبازار ساخته باشید که از طریق آن با تجارت گندم بدست بیاورید یا از دهکده های مجاور درخواست کنید به شما گندم بدهند. این روش بیشتر نیاز به شانس خوب دارد تا تجربه!

 

نکات:

- در حالیکه تولید گندم شما منفی است شما می توانید ساختمان اصلی سطح یک و انبار بسازید ولی نمی توانید آنر به سطح 2 ارتقا دهید

 

- می توانید بیش از یک انبار و انبار غذا بسازید. بسیاری از افراد تنها یکی را هدف می گیرند!

 

- شما می توانید برای کاهش جمعیت از یکی از دوستان بخواهید تا ساختمان های بی استفاده را برایتان کاتا کنند(مثلا دارالفنون، اگر همه تحقیقات را انجام داده اید) و یا اینکه از طریق ساختمان مرکزی سطح آنها را پایین بیاورید(بوسیله تخریب)